Numărul mare de locuri în licee a condus la intrarea în învățământul liceal a multor elevi care nu dețin noțiunile de bază pentru principalele materii studiate. Acest lucru este dovedit de notele extrem de mici ale celor admiși în urma repartizării computerizate când elevi cu medii între 1 și 2 au intrat la liceu. Majoritatea dintre ei nu vor putea recupera materia și se vor număra printre absolvenții fără bacalaureat. Totul în detrimentul învățământului profesional chiar dacă domeniile în care sunt pregătiți sunt la mare căutare pe piața muncii.
La Liceul Tehnologic ,,Nicolae Bălcescu” din Balș, județul Olt, media de admitere a scăzut de la un an la altul. Anul acesta s-a înregistrat o performanța nedorită: să capete statutul de licean mai mulți elevi care nu au reușit să obțină pentru cunoștințele acumulate în gimnaziu nici măcar un punct.
O situație asemănătoare se întâlneşte și la celelalte licee tehnologice din județ. Astfel s-a ajuns ca în licee să fie repartizați elevi care nu știu să scrie sau să adune și să înmulțească.
La niciunul dintre aceste licee, nu s-au ocupat locurile puse la dispoziția celor care au susținut Evaluarea Națională. Directorii speră să reușească până în toamnă să completeze clasele și au început goana după elevi.
Prin planul de școlarizare, la nivelul județului Olt numărul de locuri la liceu a fost redus cu aproape 300. Cu toate acestea, numărul locurilor rămase libere depășește 150, în timp ce al elevilor nerepartizați în prima etapă este de 12 ori mai mic.
Directorii liceelor tehnologice recunosc că reducerea loucurilor în licee ar conduce la creșterea calității actului educațional, dar susțin că acest fapt ar conduce la dispariția multor catedre la disciplinele de bază. În plus, pierderea claselor ar conduce la diminuarea finanțării atâta timp cât finanțarea unităților de învățământ se face raportat la numărul de elevi.