Azi e a treia zi de când întreg sistemul de învățământ din România a trecut în sistem on-line. Nu mai este o noutate atât pentru profesori, cât și pentru elevi, așa că acum toți spun că sunt obişnuiţi şi nu le mai este greu să se concentreze la ore. O problemă rămâne în continuare conexiunea la internet.
Pentru Ileana Popescu, profesor de limba română și limba engleză la un liceu din municipiul Curtea de Argeș, ziua de lucru începe acum în sufrageria locuinței sale, salutându-și elevii. Îi lipsește interacțiunea de la școală, dar speră ca această perioadă să treacă repede.
Pentru profesori, predarea on-line salvează sistemul de învățământ și este o gură de oxigen pentru toți cei implicați de o parte și de alta a catedrei sau a ecranului.
Și elevii spun că, încet-încet, încep să se obișnuiască în acest sistem, deși este mai greu să înveți din fața unui calculator decât de la școala.
Un studiu efectuat de Fundaţia Agenţia de Dezvoltare Comunitară „Împreună” relevă faptul că pentru 34% dintre cadrele didactice, prima săptămână de şcoală din luna septembrie a însemnat multe situaţii neprevăzute sau dificile, în timp ce alţi 11% dintre reprezentanţii şcolilor susţin că începutul şcolii a fost haotic. Elevii au resimţit aproximativ aceleaşi percepţii cu privire la începerea şcolii, respectiv 24% dintre cei care au răspuns chestionarului s-au confruntat cu situaţii neaşteptate, iar 16% consideră că a fost „un haos”. La aproximativ două luni de la acel moment, atât elevii cât și profesorii încep să accepte că școala on-line poate fi un compromis salvator pentru sistemul de învățământ.