Creșterile de prețuri care au afectat în ultima perioadă toate produsele alimentare s-au resimțit și la ouă. Printre motivele care au condus la majorarea cu până la 30 % a prețului acestora sunt scumpirea energiei și a furajelor, însă contribuie la situație și faptul că România importă o mare parte din necesarul de consum. Producătorii români nu pot acoperi piața, pentru că sunt puțini și nu pot produce cât consumăm.
Din cele două hale ale acestui producător din Mehedinți pleacă zilnic 16.000 de ouă proaspete, pe piața din Drobeta-Turnu-Severin. Sunt ouă care ajung în marile magazine din oraș, dar și la cofetării. Crescătorul spune că livra ouă chiar și la Târgu-Jiu, dar cum cererea a crescut foarte mult, acum nu mai face față vânzărilor și a fost nevoit să suspende o perioadă contractul.
Ouăle pornesc de la producător la prețul de 68 de bani, bucata. Crescătorii spun că au reușit să păstreze un preț competitiv, pentru că au propriile furaje și astfel au rezistat și când oul era doar 30 – 40 de bani, bucata dar și acum, când prețul a crescut.
Deși ar avea potențial, pentru că este un mare producător de furaje, România importă o mare cantitate din necesarul de ouă, pe care le aduce în special din Polonia.
Și cumpărătorii spun că resimt creșterea prețului la ouă și cred că producătorii români ar trebui să fie stimulați.
Producătorul din Mehedinți spune că încearcă de mai mult timp să extindă numărul halelor de la două la zece, dar nu a reușit pentru că nu a putut obține un credit de la o bancă. Acum a depus un proiect pentru o investiție susținută cu fonduri prin Ministerul Agriculturii, în speranța că va fi acceptată pentru o finanțare, iar dacă acest lucru nu se va întâmpla va încerca să construiască afacerea treptat, cu resurse proprii.