Apărute în perioade istorice și culturale diferite, cele două stiluri au marcat profund imaginea bisericilor ortodoxe românești.
Dacă „Școala de la Hurezi”, promotoarea stilului brâncovenesc, a continuat tradiția bizantină și i-a adăugat elemente tradiționale românești cu ornamente, detalii bogate și culori intense, cu chipurile sfinților prezentate rigid, solemn, care transmit o emoție profundă și sunt apropiate de imaginea lui Dumnezeu, în cazul picturii neoclasice promovată de exemplu de Gh. Tattarescu, s-a pus accent pe simplitate, eleganță, cu prezentarea chipurile sfinte mai apropiate de figura umană și mai la distanță față de Divinitate. Indiferent de deosebirile și abordările religioase ale celor două stiluri, arta sacră românească a avut de câștigat.
Ne este alături cu explicațiile de specialitate, Lăcrămioara Anton-pictor bisericesc.
cameraman: Sorin Galiceanu
editor imagine: Lucian Popa
realizator: Simona Carauleanu