Serviciul de urgență 112 este pentru cetățeni și, utilizat responsabil, poate salva vieți! Astăzi, ca în fiecare an, pe 11 februarie marcăm Ziua Europeană a Numărului de Urgență 112, dedicată creșterii gradului de conștientizare a importanței acestui serviciu destinat cetățenilor. 2021 este anul cu cele mai puține apeluri non-urgente de când în România a fost implementat acest număr unic de urgență.
Dacă în anii 2004-2005, non-urgentele reprezentau peste 90% din totalul apelurilor, numărul acestora a scăzut anul trecut până la 40,73%. Dacă ne referim la judetul Dolj în anul 2021 doar 39,81 la sută dintre apeluri au fost non urgențe, în timp ce 60,10 la sută au fost apeluri urgente. Astfel, datele demonstrează că, de la an la an, cetățenii sună tot mai responsabil la 112 și de cele mai multe ori, cer ajutorul agenţiilor de intervenție atunci când au urgențe reale.
Cetățenii pot suna la 112 atunci când sunt într-o situație de urgență sau au motive să creadă că cineva se află într-o situație de urgență. O astfel de situație este cea în care sunt puse în pericol viața, proprietatea și/sau mediul și care necesită asistența imediată a agențiilor specializate de intervenție: Ambulanță, SMURD, Poliție, Pompieri, Jandarmerie, Salvamont.
Operatorii STS au preluat cele mai multe apeluri în data de 18 octombrie 2021 – 57.797, iar dintre acestea 11.272 au reprezentat apeluri privind COVID-19.