Primul ministru Nicolae Ciucă și ministrul Transporturilor Sorin Grineanu au inspectat astăzi șantierele de pe tronsoanele II și III ale drumului expres Craiova – Piteşti. Șeful Guvernului s-a arătat interesat de cât la sută din materialele de construcție a acestei investiții importante sunt de proveniență românească, de cât timp mai are nevoie constructorul pentru a finaliza tronsonul II al drumului expres ce va lega Craiova de Pitești, dar și care sunt stadiile celorlalte trei tronsoane. În drum spre Craiova, oficialii guvernamentali au circulat în premieră pe lotul II al tronsonului II, oprindu-se la noul pod de peste Olt.
Șeful Guvernului a inspectat astăzi, împreună cu ministrul Transporturilor, șantierele drumului expres deschise în județul Olt. Au vrut să vadă la fața locului care sunt stadiile de execuție și de cât timp mai are nevoie constructorul pentru a da în folosință cel mai complex tronson al acestui drum, tronson ce cuorinde noul pod de peste Olt dar și centurile Slatinei și Balșului.
Cele două loturi ale tronsonului II, cuprins între intrarea în județ și Valea Mare, deși au presupus foarte multe lucrări speciale printre care și cele două poduri de peste Olt și Olteț sunt realizate în procent de peste 90%. Autoritățile speră ca lucrările să avanseze rapid și pe celelalte tronsoane, după ce constructorii au scăpat de o serie de probleme ridicate de obținerea avizelor necesare și despăgubirea proprietarilor.
Premierul a fost informat că lucrările nu se desfășoară în ritmul dorit de constructor pentru că acesta este obligat să facă o serie de lucrări de relocare a conductelor de gaze. Modificările legislative de ultim moment va degreva constructorul de astfeld e probleme a dat asigurări directorul general al CNAIR.
Premierul Nicolae Ciucă a vrut să afle de la constructorul Tronsonului II al drumului expres, același și pentru tronsoanele III și IV, cam cât la sută din materialele folosite la realizarea investiției sunt de proveniență românească. Ceea ce a aflat nu l-a bucurat.
Drumul expres ce va lega Craiova de Pitești este cea mai mare investiție în infrastructura din Oltenaia realizată de la revoluție. Acesta are o lungime de peste 121 de kilometri, împărțiți în patru tronsoane, două dintre ele pe raza județului Olt și câte unul în Dolj și Argeș.