Coronavirusul a închis școlile și a trimis procesul educațional în mediul online. Acest lucru a determinat nu doar elevii să se adapteze noilor modalități de predare, ci și cadrele didactice. Pentru un act educațional cât mai bun, sute de cadre didactice au luat parte la cursurile online de formare organizate de Casa Corpului Didactic. Ei au deprins atât metode noi de predare, cât și de evaluare.
Proiectul „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” se apropie de finalul unei noi serii de dascăli pregătiți să îmbrățișeze noile metode de predare și evaluare. În cadrul lui, peste 600 de dascăli au desprins metode noi de a transmite elevilor informațiile necesare, dar au și acumulat cunoștințe noi despre importanța incluziunii sociale a elevilor, despre modul de interpretare și de implementare a programei școlare la clasă, dar și cum să transforme mediul online într-un prieten al actului educațional.
Cea mai vulnerabilă categorie este reprezentată de profesorii aflați în prag de pensionare, care nu au o interacțiune prea mare cu mediul online. Obligați să parcurgă aceste cursuri de formare, cei mai mulți au fost reticienți și s-au lăsat cu greu convinși de importanța adaptării stilului de predare la actualele nevoi ale elevilor. La finalizarea module, feedback-ul venit din partea acestora a fost, însă, unul pozitiv.
Proiectul „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” se bucură de o popularitate din ce în ce mai mare în rândul cadrelor didactice. O nouă serie de profesori, de data aceasta mult mai numeroasă, se va putea bucura de această experiență, din luna septembrie.
Etichete: cursuri online, cursuri profesori, online, profesori