Tot mai puțini elevi, din mediul rural, obțin rezultate slabe la Examenul de Evaluare Națională. O astfel de situație o întâlnim și în județul Mehedinți, unde, de la un an la altul, numărul elevilor care ia note mici la examen este în creștere. Interesul scăzut pentru școală al copiilor, pare să fie una dintre cauzele acestei situații, însă unii primari ai localităților unde copiii obțin rezultatele catastrofale mai dau vina și pe lipsa de implicare a profesorilor, iar dascălii pe slaba pregătire a elevilor. Reprezentanții Inspectoratului Școlar recunosc că lipsa profesorilor bine pregătiți e cea mai mare problemă în zonele rurale.
În comuna Șișești, din cei 15 elevi înscriși la examen, unul a absentat și doar trei au reușit să obțină medii peste 5. Primarul localității spune că elevii au printre cele mai bune condiții pentru că școala a intrat de trei ori în reabilitare în ultimii 30 de ani. În această situație edilul dă vina pe lipsa de implicare a profesorilor, acelați lucru îl susține și mama unei eleve care tocmai a picat examenul.
În altă comună, la Ilovăț, din 11 elevi înscriși, șapte au absentat la cele două probe. Doar unul a reușit să ia peste 5.
Matematica le creează elevilor cele mai mari probleme, pentru că aici sunt cele mai mici note. Reprezentanții Inspectoratului Școlar pun situația pe seama profesorilor slab pregătiți.
Din cei 1765 de elevi înscriși la examenul de Evaluare Națională, 150 au absentat la limba română și 157 la examenul de matematică. Dascălii spun că elevii care nu s-au prezentat vor urma cursurile școlilor profesionale și nu au nevoie de acest examen.