Jumătate din podurile de pe rețeaua de drumuri naționale și autostrăzi din țara noastră au peste o jumătate de secol. Au fost construite pe vremea regimului comunist, când pe străzile din țara noastră abia vedeai câteva mașini și nu mai prezintă siguranță. Pe Drumul Național 7, la limita dintre județele Vâlcea și Argeș, este deschis circulației rutiere un pod ridicat în 1961, care a fost dimensionat pentru solicitările produse de convoaiele clasei 1. Podul nu a mai fost supus unor reparații capitale de 26 de ani, când s-a intervenit pentru aducerea lui în categoria E de încărcare, categorie specifică circulației grele de pe drumurile internaționale.
În timpul verii, pe podul peste râul Topologu, care face legătura între judetele Vâlcea și Argeș, trec zilnic și câte 30 de mii de mașini. Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova, în subordinea căreia funcționează Secția de Drumuri Naționale Vâlcea, anuntă că podul va fi supus unor lucrări de consolidare a suprastructurii, autorizația de construire fiind obținută în ianuarie 2022.
În acest moment, câțiva muncitori ai unei firme de construcții își fac de lucru la baza podului. “Înarmați” cu șpacluri și mistrii, aceștia par că fac , de fapt, ultimele retușuri după marea consolidare.
În România, din cele 4 500 de poduri de pe rețeaua de drumuri naționale și autostrăzi, jumătate sunt mai vechi de 50 de ani.