S-a dat startul programului Rabla 2024, iar minstrul Mediului a ales să lanseze această ediţie la uzina Ford Otosan din Craiova, care va fi primul producător de autoturisme electrice din România. Mircea Fechet a declarat că a luat decizia de a majora bugetul pentru transportul verde, chiar dacă bonificaţia s-a micşorat, pentru a da posibilitatea unui număr mai mare de români să îşi achiziţioneze o maşină prietenoasă cu mediul.
Rabla Plus are anul acesta un buget record de un milliard de lei, în timp ce pentru Rabla Clasic au fost alocate 300 de milioane de lei. Ministrul Mediului a declarat că îşi doreşte ca în următorii ani să finanţeze doar achiziţionarea de maşini electrice prin acest program.
Fabrica de automobile Ford Otosan Craiova va fi primul producător de vehicule electrice din România, iar suplimentarea bugetului pentru Rabla plus încurajează producţia autohtonă, susţine conducerea companiei.
Pentru casarea unei mașini mai vechi de 15 ani bonificaţia este de 7.000 de lei, iar pentru două mașini ajunge la 10.000. Cei care doresc să achiziţioneze o maşină electrică vor primi cel mult 5.000 de euro, adică jumătate față de edițiile precedente. În plus, valoarea maximă a automobilului nu poate depăși 70.000 de euro. Rabla Clasic împlinește 20 de ani. Sunt și nouă ani de când avem Rabla Plus.