Și producția de șampanie franțuzească este afectată din cauza izolării și crizei economice. Piața a căzut în perioada carantinei, iar producătorii și-au adaptat producția din acest an ținând cont de raportul dintre cerere și ofertă, dar și de reglementările din domeniu. Chiar dacă recolta de struguri va fi una bună, se estimează că vânzările de șampanie vor scădea cu 30%.
Cluburile de noapte sunt închise, barurile și restaurantele nu mai au clienții de altădată, iar multe petreceri și nunți au fost anulate. Producătorii de șampanie știu că băutura lor cu bule, celebră în toată lumea, va fi serios afectată de criză.
Vremea a fost bună, strugurii se coc, iar recolta se anunță peste așteptări. Numai criza economică suprapusă peste cea sanitară afectează planurile producătorilor de șampanie.
90% din producția de șampanie franțuzească ajungea în străinătate, în special în Statele Unite. Din cauza crizei se estimează că peste 100 de milioane de sticle de șampanie nu vor mai fi vândute anul acesta, ceea ce înseamnă pierderi de aproximativ 1,7 miliarde de euro.
Sursa: stiri.tvr.ro