45 % din cele aproximativ 64 de mii de maşini verificate anul trecut de către Registrul Auto Român au fost declarate neconforme din cauza deficienţelor tehnice majore sau periculoase identificate. Cele mai multe nereguli au fost constatate la instalaţia electrică de iluminare-semnalizare şi în ceea ce priveşte emisiile poluante. În timpul controalelor efectuate pe şoselele din România au fost identificate însă şi câteva mii de vehicule cu defecţiuni periculoase la sistemul de frânare, care prezentau un pericol iminent de accident.
Din cele 64 de mii de vehicule verificate în 2020 de inspectorii RAR, peste 3 200 dintre maşini aveau defecţiuni periculoase la sistemele de frânare și direcţie. În urma măsurătorilor efectuate s-a constatat şi depăşirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 2.203 autovehicule. De asemenea, aproximativ 2,5% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecția tehnică periodică, în cazul acestora ITP-ul a fost fals, expirat sau anulat.
În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră pe şoselele din România, pe parcursul anului 2020, au fost aplicate peste 20 de mii de sancțiuni, au fost retrase 16.592 de certificate de înmatriculare şi au fost imobilizate 147 de vehicule. Rezultatul acestor controale nu reflectă însă starea generală a parcului auto din România, spun reprezentanţii RAR, căci verificările au vizat doar vehicule cu defecţiuni tehnice vizibile şi cu ochiul liber.
Doar în judeţul Vâlcea, de exemplu, au fost aplicate anul trecut aproximativ 500 de amenzi și au fost retrase 402 de certificate de înmatriculare. 31,99% dintre vehiculele verificate în acest judeţ prezentau probleme tehnice. De asemenea, pentru 2,2 la sută dintre maşinile verificate, ITP-ul era fals, expirat sau anulat.