Construcţia primului tronson din Drumul Expres Craiova – Piteşti a fost scoasă din nou la licitaţie. Asta după ce contractul cu firma italiană care a câștigat prima dată licitația a fost reziliat, din cauza slabei mobilizări și a incapacității financiare, iar lucrările au rămas blocate la 57%. Două firme au depus oferte pentru finalizarea tronsonului 1. Termenul de finalizare a licitației este sfârșitul lunii iunie, apoi urmează perioada de contestații, depunerea garanției și semnarea contractului.
Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești are o lungime de 17,7 km și are ca punct de început desprinderea din Centura de Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita județului Dolj cu Olt. Câștigătorul care va fi desemnat după ce Comisia de Evaluare va analiza ofertele depuse va avea la dispoziție 544,13 milioane de lei, fără TVA și 18 luni pentru finalizarea lucrărilor care au rămas de executat la momentul rezilierii contractului anterior.
Localnicii care vor să ajungă în comuna doljeană Ghercești spun că șantierul Drumului Expres le-a blocat accesul, astfel că sunt nevoiți să folosească o rută ocolitoare. Șoferii speră ca noul constructor să nu mai întâmpine probleme și ca lucrările la Tronsonul 1 să intre în linie dreaptă.
Drumul Expres Craiova-Pitești este împărțit în 4 tronsoane. Va avea o lungime de 121 km și câte 2 benzi pe fiecare sens. Anul trecut au fost dați în folosință primii 40 km de drum expres din România aferenți Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova-Pitești. Este vorba despre tronsonul care permite ocolirea Balșului și Slatinei.