O nouă lansare de navă la Șantierul Naval din Drobeta-Turnu-Severin. Unitatea economică a livrat astăzi cea de unsprezecea navă din acest an, aceasta fiind o barjă de transport cereale. Este a șaptea navă din cele opt pe care le-a contractat cu cel mai mai mare transportator naval din țara noastră. Reprezentanții șantierului naval din Mehedinți spun că încheie un an reușit, în care au dus la bun sfârșit toate proiectele avute. Deși 2024 a fost un an cu multe provocări, mai ales în ceea ce privește forța de muncă și concurența acerbă din piață.
În cursul anului trecut, cel mai mare transportator naval al țării, cu un volum de marfă anual de 10 milioane de tone de mărfuri, contracta cu șantierul de la Drobeta-Turnu-Severin realizarea unui număr de 8 barje. Începând cu decembrie 2023, constructorul din Mehedinți a reușit să realizeze șapte din cele opt nave, ultima urmând să fie lansată la apă în jurul datei de 20 luna aceasta. Reprezentantul armatorului explică de ce a preferat constructorul din Mehedinți, în dauna altor companii.
Navaliștii din Mehedinți au reușit să ducă la bun sfârșit acest contract și datorită faptului că și-au eficientizat activitatea. Din cauza lipsei de forță de muncă au făcut investiții și au achiziționat echipamente de ultimă generație, care suplinesc munca mai multor muncitori calificați.
2025 va fi un an complicat cu o piață concurențială tot mai puternică pentru singurul constructor de nave din țară cu capital sută la sută românesc. O provocare va fi și creșterea prețului la energie, dar constructorii spun că au proiecte care le vor asigura continuitatea. Cel mai complex este construcția unui pasager de cinci stele pentru un armator australian.
De la începutul acestui an, la șantierul din Mehedinți au fost lansate la apă nu mai puțin de 11 nave.