1 martie este data limită până la care contribuabilii care desfășoară activități economice într-o formă de activitate autorizată au obligația să se înregistreze în Spațiul Privat Virtual. Practic prin acest serviciu contruibuabilii persoane juridice și fizice care desfășoară activități economice pot depune acte fiscale dar și solicită înscrisuri de la organul fiscal. Dacă nu îşi îndeplinesc obligaţia comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare. Este un pas către debirocratizarea instituțiilor pe care ANAF îl inițiază prin această obligație.
Persoanele fizice sau juridice, care deţin certificate digitale calificate, pot solicita înregistrarea ca utilizatori în Spatiul Privat Virtual pe baza acestora, iar persoanele fizice care nu deţin un astfel de certificat pot solicita înregistrarea pe bază de nume de utilizator şi parolă.
Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atât resursele contribuabililor, cât şi cele ale administraţiei fiscale. Cei care deja utilizează acest serviciu spun că este un pas important spre debirocratizare.
Contribuabilii care nu îşi îndeplinesc obligaţia comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare.