Sistarea programului Rabla afectează atât potențialii cumpărători cât și dealerii auto. Cumpărătorii spun că așteptau acest program pentru a putea achiziționa o mașină nouă la un preț mai accesibil, într-o perioadă în care toate cheltuielile trebuiesc calculate cu grijă. De cealaltă parte, dealerii auto se declară aproape de impas deoarece programul impunea achiziționarea autoturismului de către client într-un anumit termen și de aceea ei și-au făcut deja stocuri.
Oamenii care au așteptat programul rabla nu sunt mulțumiți de sistarea programului.
Dealerii auto s-au pregătit pentru programul rabla din acest an de câteva luni și spun că este în primul rând în avantajul cumpărătorilor care beneficiază de reduceri.
Programul Rabla funcționează în România de 20 de ani și prin intermediul acestuia s-au casat peste un milion de mașini vechi și s-au achiziționat peste 700 de mii de mașini noi. În 2010 două treimi din mașinile noi au fost cumpărate prin programul de reînnoire a parcului auto iar în 2021 patru din zece mașini noi au fost cumpărate prin acest program. Anul trecut, în România, s-au vândut 7400 de mașini electrice din care 6300 prin programul rabla plus.
Dealerii auto spun că au scăzut vânzările cu aproximativ o treime comparativ cu perioada similară a anului trecut.


















