Fabrica Dacia din Mioveni, cu peste 13.000 de salariați, va deveni parte a unei noi divizii Renault și își poate schimba chiar proprietarul. Asta după ce grupul francez a decis să își împartă producția între cea de mașini cu combustie internă, respectiv mașini electrice.
Planurile Reanult, anunțate deja în mai multe rânduri, de a segmenta producția de mașini în două divizii – mașini electrice plus software și mașini cu ardere internă și hibrid au fost reconfirmate. Strategia include păstrarea unei divizii de mașini exclusiv electrice în Franța, care va încorpora și producerea de software și crearea unei divizii separate, care să reunească unitățile de producție de mașini cu ardere internă din Spania, România, Turcia, Portugalia și America Latină.
Informațiile vehiculate aruncă un val de incertitudine asupra fabricii de la Mioveni, unde muncesc peste 13.000 de salariați. Deschisă în 1968, preluată din 1999 de grupul Renault, fabrica de la Mioveni a produs în 2021 peste 250.000 de mașini. Situația nu este îngrijorătoare pentru angajați în acest moment, susține liderul sindicatului Dacia, Viorel Ungureanu. El spune că eventuala preluare a noii divizii este o regrupare mai degrabă la nivel de grup, iar vânzarea efectivă este, cel puțin deocamdată, o speculație.
La Mioveni sunt produse în prezent automobile cu motor termic, cu combustie internă, pe benzină și Diesel. Conform noii strategii a Renault, ar urma să fie produse și vehicule hibrid.