Pe o piață extrem de dificilă, cea a construcțiilor de nave, firmele românești de profil reușesc să reziste, în fața concurenței șantierelor navale din China. Un partener cu care armatorii din Vestul Europei au păstrat relații comerciale este și șantierul naval de la Drobeta-Turnu-Severin. Aici, în ciuda dificultăților economice cauzate de război, de majorarea prețurilor la energie și materiale de construcții șantierul a reușit să reziste pe piață și să construiască, în continuare, nave pentru parteneri din Olanda, Franța și Germania. Una dintre aceste nave, construită pentru un partener german, a fost lansată astăzi la Drobeta-Turnu-Severin.
Aceasta este cea de-a opta nava lansata in 2022 la Drobeta-Turnu-Severin si are caracteristici aparte, pentru ca a fost proiectata sa transporte acid clorhidric. Ea va pleca către Germania. Nava a fost finalizată în aproximativ șase luni și costă puțin peste un milion de euro.
Cei mai mari concurenti pentru șantierele navale din România sunt cele din China, acolo unde piața muncii este mult mai ieftină, la fel și materialele de construcții. Războiul, criza energetică și scumpirea fierului au făcut situația și mai dificilă, dar șantierele românești rezistă pe piață oferind calitate.
Reprezentantul societății pentru care a fost confecționată această navă explică motivele pentru care a ales șantierul naval de la Drobeta-Turnu-Severin.
Anul viitor, noul acționariat de la Șantierul Naval și-a propus să construiască la Drobeta-Turnu-Severin o navă echipată complet, inclusiv cu propulsie, și astfel să reia o tradiție care a fost întreruptă acum 13 ani, ultima navă de acest fel fiind confecționată în anul 2009.