Tinerii hipo-acuzici nu pot să susțină examenul de bacalaureat diferenţiat pentru că nu au fost elaborate norme de aplicare a legii care recunoaşte limbajul semnelor ca limbă maternă pentru surdo-muți. Legea a fost promulgată în 2020, iar Adriana Săftoiu, iniţiatoarea acestui proiect, trage un semnal de alarmă că instuţiile statului trebuie să respecte drepturile acestor cetăţeni. Declarația a fost făcută în cadrul unei conferințe de presă susținută la sediul PNL Dolj.
Adriana Săftoiu spune că, prin această lege, copiii cu deficienţe de auz ar putea avea acces mai ușor la educaţie şi ar putea promova examenele finale. Fostul deputat a scris şi o carte despre situaţia persoanelor cu deficienţe de auz din România. Însă, chiar dacă limbajul semnelor este recunoscut ca limbă maternă în România, persoanele cu deficienţe de auz încă susţin examenele în limba română.
Proiectul depus de Adriana Săftoiu a fost adoptat cu 241 de voturi în 2020.