Evaluare corectă și la timp, suficient personal de specialitate și formarea corespunzătoare a profesorilor- sunt factori esențiali care să creeze mediul propice pentru copiii dislexici din România. Acestea sunt concluziile experților în educație, psihologie și intervenție terapeutică, care au dezbătut la Craiova provocările pe care le întâmpină copiii cu tulburări de învățare, dar și părinții lor.
La nivel național, de doi ani, a fost implementat proiectul „Lexis” tocmai pentru a crește gradul de informare și sprijin pentru copiii cu dislexie. În plus, prin această iniţiativă se creează instrumente concrete pentru familiile lor, dar şi pentru cadrele didactice care să contribuie la crearea unor relațiilor sănătoase a copiilor cu dislexie, atât cu mediul școlar, cât și cu cel social.
Evaluarea corectă a copiilor cu tulburări dislexice, pregătirea corespunzătoare a cadrelor didactice, suficiente resurse umane şi educaţionale, dar şi sprijin financiar sunt factori esențiali pentru o bună dezvoltare a copiilor dislexici.
Dislexia, atrag atenţia specialiştii, nu este o boală, ci o tulburare care afectează capacitatea de a citi a copiilor. Nu se poate vindeca, dar se poate remedia şi poate fi descoperită şi diagnosticată corespunzător abia spre finalul clasei a II-a.















