Este în plină desfășurare ancheta după accidentul feroviar care s-a produs ieri în apropiere de gara din Roșiori, în județul Teleorman. Investigația ar putea dura, însă, chiar și un an, a anunțat ministerul Transporturilor. Datele preliminare arată că mecanicul trenului de călători ar fi vinovat de impact pentru că a ignorat semnalul roșu de oprire.
Mecanicul trenului de calatori a recunoscut in fata anchetatorilor de la Agentia de Investigare Feroviara ca a depăşit semnalul pe culoarea roşie, deşi ştia ca acest lucru era interzis. Acesta a sperat ca i se elibereaza linia si a redus treptat viteza, potrivit oficialilor implicati in ancheta. Cand a observat marfarul in fata, a franat brusc, iar impactul s-a produs la o viteza situata intre 8 si 10 km la ora, a precizat directorul CFR Calatori.
Impactul a produs o unda de soc, care a ridicat de pe sine penultimul vagon al trenului incarcat cu masini. Distanta dintre locul ciocnirii si locul unde a reusit sa opreasca marfarul a fost de aproximativ un kilometru. Concluziile preliminare ale anchetei arată că pasagerii din tren au fost raniti atunci cand trenul a franat brusc si nu in momentul impactului cu trenul incarcat cu masini.
Ministerul Transporturilor a precizat ca sistemul de franare al trenului de calatori, precum si toate sistemele de siguranta si semnalizare au functionat normal si astfel au facut ca impactul sa se produca la viteza mica, evitandu-se, astfel, o tragedie. Pana la finalizarea anchetei, mecanicul nu mai are voie sa conduca trenuri. Dupa acest accident, autoritatile vor sa evalueze capacitatea si nivelul de pregatire al tuturor celor care opereaza trenuri.