Vîrful producției autohtone de mașini s-a mutat la Craiova. Pentru prima dată uzina Ford o depășește pe cea de la Mioveni. Totul vine însă pe o scădere generală a numărului de autoturisme noi produse cauzată de criza cipurilor.
În luna ianuarie a acestui an la Craiova au fost fabricate 19.355 de mașini. În aceeași perioadă la Dacia au fost construite 15.816 de vehicule. Față de anul trecut se constată o scădere a producției de circa 8,5%. Principala problemă a constructorilor de automobile o constituie în continuare aprovizionarea cu cipuri pe un fond al unei cereri foarte ridicate în domeniu. În total, cele două fabrici au produs în ianuarie aproape 35.200 de mașini. Piața își continuă astfel declinul, după ce anul trecut producția s-a redus cu patru procente, la 420.000 de mașini.
Cât privește înmatriculările de mașini noi în UE acestea au scăzut cu 6% față de persoada similară a anului trecut. Singurele țări cu creșteri au fost Germania cu 8,5% și Spania cu 1%. Cele mai mari scăderi s-au înregistrat în Italia -19,7% și Franța cu -18,6%.
România se situează pe poziția 14 în UE cu peste 9300 de autoturisme noi înmatriculate. În ceea ce privește numărul de autoturisme second hand înmatriculate pentru prima dată în România , volumul acestora este în scădere cu aproape 25% față de anul trecut, cu peste 24 de mii de unități.
La mărcile cele mai vândute în UE, Dacia este în creștere cu 19% față de anul trecut în timp ce Ford este în scădere cu aproape 17% față de anul trecut.