Vin vremuri grele, spun producatorii de autoturisme din România. Liderul celui mai mare sindicat romanesc, cel de la Automobile Dacia, a vorbit, pentru prima dată, despre căderea pieței auto din cauza crizei de componente electronice, întâietate având piața IT.
Constructorii auto Renault a precizat că grupul va suspenda producţia la o uzină din Franţa şi alte două uzine din Maroc şi România, timp de câteva zile, dar nu a oferit detalii cu privire la posibilul impact asupra producţiei.
La Dacia majoritatea angajaților sunt în șomaj tehnic.
Angajații sunt si ei speriați ca toata aceasta perioada de nelucru se prelungeste.
Şi alţi mari constructori auto din întreaga lume se confruntă cu un deficit de cipuri care sunt utilizate în diferite sisteme ale unui automobil, de la controlul navigaţiei şi până la sistemul de asistenţă a şoferului. În medie, un autoturism utilizează între 50 şi 150 de cipuri. Aceste cipuri sunt produse în Asia, în principal în Taiwan.